Tuesday, March 17, 2009

Tack för alla stöttande och vänliga kommentarer på mitt senaste inlägg..!!
Det känns verkligen skönt att det finns så mycket värme och medkänsla hos så många människor!(På bilden min vackra Lussan.)
En del av er vet vad som hänt,
andra har gissat, (helt rätt!!)

Det är väl inte jordens undergång och jag är fullt medveten om att värre saker än detta sker varje dag, men jag måste ändå få ha min sorg.
Jag har stått med mina hästar i det här stallet i 12 år, min yngsta flicka har i princip växt upp här. Och nu går det helt enkelt inte att va' kvar. När hästar som rymmer ur hagar som saknar ström tycker jag att det är normalt, men här ska letas "syndabock" som sedan ska tuktas....!!!!
Vad är det för hästhållning....????
Dessutom ska hundar som springer lösa skjutas, vi har ingen hund, men vi gillar inte attityden....

Här följer några bilder på en flock som trivs väldigt bra tillsammans, har en stor yta att röra sig på och leker med varandra, det är tyvärr historia nu.....



























Med de här bilderna säger jag nu adjö till Valåsen med en viss sorg (ganska stor faktiskt).
Jag verkar nog lite sentimental, men p g a att hästarna stod här och trivdes så bra så sålde vi vårt hus och flyttade hit för att komma närmre hästarna, hyr nu ett hus av samma person som tycker att man ska skjuta lösa hundar och tukta hästar som går genom staket utan ström.
Jag blir säkert stämd (det är också nåt man ägnar sig en hel del åt här uppe, att stämma folk för allt möjligt, väldigt trivsamt) efter det här inlägget, but who cares...???
När vi flyttade hit informerades vi om att här ville man ha en liten Bullerby....!!!!
Jag är benägen att hålla med Kristinas Krilla, det liknar snarare Twin Peaks..!!
Jag mår dåligt av allt som hänt och den brist på respekt man blivit behandlad med, men tack och lov så mår hästarna bra. De har flyttats till Anki, goa, goa Anki som tar så väl hand om dom så dom kan inte ha det bättre. She is a blessing, här finns dom nu, stall dammängen.
Kika gärna in där för mer information om allt möjligt, Anki är en tjej med många järn i elden....

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag vet inte riktigt vad som hänt, men hoppas att ni kan lösa problemen till det bästa.

Det finns en sådan bitterhet hos vissa människor att man blir snurrig. Jag tror inte allt har någon förklaring.

Hoppas att ni har det så bra ni bara kan.

2:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Yvonne!
Så fina bilder på hästarna. Men om jag får tycka så är det nya stallet så mycket finare! Hoppas att ni kommer att trivas mycket bättre där än i det gamla.

Kram Annette

5:24 AM  
Blogger yvonne said...

Hej Annette!
Du får tycka:) och jag håller med, det nya stallet är mkt trevligare på många sätt, framförallt finns där mer hästkunskap så man behöver aldrig oroa sig över sådana saker. Det är bara mitt ego som måste få sörja sin dröm om att få ha hästarna där man bor.
Jag hoppas vi får till det och kan ses nån dag så jag får visa dig deras nya boning, det skulle vara så kul......
Kram

12:33 PM  
Blogger Unknown said...

Hej Yvonne!Förstår att du sörjer era fina hästar,så fina bilder på dom..det syns att dom trivs och mår bra på bilderna!=)

Så tråkigt att du måste hyra av denna människa som säger så hemska saker,får ett dåligt intryck av denne efter det du berättar.

Vad som än har hänt så hoppas jag innerligt att eran familj orkar vidare i livet,ni har ju iallafall varandra som stöd..men allting har sin tid,detta har nog tagit mycket kraft och ork av er alla.Jag hoppas på en ljus framtid för hela eran familj och att allting ordnar upp sig tillslut.

Tack för ditt besök hos mig,du är så välkommen tillbaka och får gärna länka till mig.=)

Kram Maria

1:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hallåj! Skönt med ett inlägg med fina bilder ifrån dig.
Ja du vet vad jag tänker så jag säger inget mer....
Ha en underbar trevlig helg!

//Cissi

9:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Yvonne!
Så tråkigt det jag läser, men jag hoppas verkligen att det löser sej för er allesammans!
Jättefina bilder du har lagt ut och Lussan är ju bara för sockersöt =)

Önskar er allt gott!!

Kram Maria

9:19 AM  
Blogger majsan said...

Hejsan vilka underbara bilder jag förstår att det är hemskt jobbigt.
Men jag har 2 platser här i mitt stall när jag tagit ut fåren i sommar..=))
Jag som är så hästrädd kräfsar hovar å har det undebart me mina 2..Det kommer ordna sig ska du se..
kram kram
majsan

8:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tror inte det finns ett bättre stall för hästarna än Dammängen, akta er för Eva-Lotta bara;)

11:12 PM  
Anonymous Annso said...

Åh va fina bilder på hästarna när de springer & leker. Att sörja är väl bra för då kan man sen gå vidare på riktigt & se ljust på framtiden:) Kram Annso

12:58 AM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next