Friday, September 12, 2008

Nu var det dags att ta sig an Cissis utmaning och att skryta lite, jag måste säga att jag är ganska kreativ och påhittig, duktig på att sy och sticka och virka, och ja ni vet allt det där, börjar till och med bli en fena på att laga mat, ja ungarna har ju fått mat i sig genom åren, men nu är frysen full med diverse gott, jag har verkligen lagt ner min själ i att alla familjemedlemmar ska kunna hämta god mat när dom vill, men det var inte det jag skulle skryta över, för jag inser också när jag inte har fallenhet för nåt och för min del är det att jag inte har gröna fingrar för fem öre, så att denna lilla gladiolus (av nåt slag) lyckades överleva i min vård är ett under!
Visst är den vacker...???
Men nu ska jag tydligen, när den blommat klart ta in löken och spara till nästa år, hur ska det gå till i detta röriga hem där man knappt hittar strumpor på morgonen......????
Nu till Cissis Utmaning!

Ifrån ”Allt mellan himmel och jord” har jag fått!
Regler
1.Svara på alla frågor.
2. Välj ut 4 st att utmana och be dem läsa din blogg.
3. Låt personen som utmanade dig få veta när du svarat på frågorna.
Här kommer frågorna:

1. Vilken mat äter du gärna och ofta?
Pasta, i alla de former.

2. När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till?
När jag är på kalas så sitter jag nog oftast, hjälper bara till om någon ber mig, kan bero på att när jag själv har kalas vill jag ej ha hjälp, vill sköta mitt kök själv.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Jag måste sitta framför datorn där den står, men det är inte min favoritplats i huset skulle helst ha en bärbar dator så jag kunde ligga i sängen och blogga, älskar min säng…..

4. Köper du ofta Trisslott?
Nej, faktiskt aldrig!

5. Vilken stad eller land är ditt bästa semesterminne?
Italien! Utan tvekan!

6. Vilken Tv-kanal tittar du helst på?
Har ingen särskild favoritkanal men tittar gärna på något avkopplande som inte kräver alltför mycket tankeverksamhet.
Ja det var allt, den här utmaningen skickar jag vidare till:
Jag måste fundera ett tag till......
återkommer med detta

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

det var väldigt roligt att läsa om dina åsikter i utmaningen:)

10:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

10:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej!

Vad kul att du svarade på utmaningen. Den var ju ganska enkel att svara på! Måste kommma på någon egen och lägga ut på syber space!! hihi
Ja väskorna ja! De vill jag se närmare på! Lägg ut bilder!!!! Så är du snäll!

Må gott!

//Cissi

1:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tyckte att du om någon skulle ha den awarden, för kreativ är precis vad du är. Du skapar så mycket fina saker som du delar med dej av!

Vi är så glada i Sofia, jag beundrar henne varje gång jag kommer in i sovrummet. Hon sitter där så fint med sitt finurliga lilla leende! Man blir glad av henne!

Gladioler hade jag med i rabatten, men jag skiter i att ta upp lökarna, de får klara sej bäst de vill! Sånt där orkar inte jag hålla på med *s*
Intresset är lagom stort om man säger så...

Ha det fortsatt gott!!

Kram Maria

4:31 AM  
Blogger Sussie said...

Gladiolusen är supervacker! Ja det är bra att kunna se vad man faktiskt är en fena på :) Och kreativ och duktig är du ju så att det står härliga till :) Kul att läsa lite mer om dig i utmaningen. Ha en riktigt fin måndag, kramar

11:17 PM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next