Tuesday, September 09, 2008

Innan jag svarar på Cissis utmaning måste jag visa lite av vad jag gjort på sista tiden....
Sytt lite olika väskor i både nya och gamla tyger
Sytt söta tofflor från Tilda-böckerna, tofflorna är helt suveränt sköna

De här blev lite små eftersom jag missade att man skulle lägga till sömsmån, men Julia gillar dom i alla fall och det är hennes söta små fötter ni ser på bilderna.


Jag har gjort moss-dekorationer, då jag tröttnade på min krasse som bara hade gula blad, så nu inser jag att hösten kommit, det här tråget gjöt jag i somras i hypertufa och kletade in alltihop med filmjölk i tron att det skulle växa mossa på det.....!!!!
Det gjorde det ju inte....!!!
Hur lång tid tar det...????
Nu innehåller det i alla fall mossa...

Och rönnbär i form av ett hjärta


Mer mossdekorationer med rönnbär i en kruka som jag ÄLSKAR, fick den av min vän Åsa i påskas


Och så slutligen denna härliga tunna som vi hittade på vinden i vårt förra hus



Så här ser den ut ovanifrån, den står utanför vår ytterdörr.

6 Comments:

Blogger Cam said...

Hej Yvonne!
Va fina dekorationer med rönn=)
Kram Cam

11:37 AM  
Blogger Sussie said...

Snyggt! Tunnan är soperfin, och krukan ifrån Åsa är ju hur fräck som helst. Jag förstår att du gillar den. Hi hi kul att du smort in tråget med filmjölk :)
Väskorna är riktigt fina, de med fåglar på gillar jag skarpt, det var så fint mönster och glada färger. Tofflorna var oxå skoj, bra att ha nu när det kyler på. Ha en riktigt fin dag, kramar.

9:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hejsan!
Åh hon kom idag Sofia, hon är helt bedårande söt!
Vi bara gapade när vi öppnade paketet, hon är mycket större än jag trodde...
Ja det finns inte ord, hon är bara för söt och hon får sitta på en hylla i vårt sovrum.

Jag mailar till dej, så att vi får göra upp om resten.

Du ska ha ett jättetack så länge!

Så fint du har gjort med rönnen och mossan! Hade jag aldrig kommit på själv!!
Väskorna och tofflorna blev också jättebra!

Må så gott så länge!

Kram från oss på ön

9:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hallå där!
Smyger in för att önska dej en trevlig helg!
Du har något att hämta hos mej =)

Må så gott!

Kram

6:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej du!
Fina idéer du har gjort med mossa och rönnbär. Coolt helt enkel. Enkelt men snyggt!
Vad många väskor du har sytt! Kan man få se när bild på dem?
Verkar ju helt söta ju! Är de stora? Hur ser de ut inuti?

Må gott och ha en härlig helg!

//Cissi

10:36 AM  
Blogger hea said...

Så många fina väskor - i underbara tyger!!!
Och vad härligt med alla dekorationer!!! Vad duktig du är!!!

1:32 AM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next