Friday, September 05, 2008

UTMANING!
Jag har blivit utmanad av
Hea, harmoni, hantverk och hälsa
det var visserligen ett tag sen, men bättre sent än aldrig.
Först reglerna: Svara på alla frågor.
Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

1. Bjuda min mammas man på middag idag då mamma jobbar i Norge i helgen, han är en sån som klarar sig bra själv, men det känns skönt att skämma bort honom lite för han säger aldrig nej om vi behöver hjälp med nåt. Han ska få kålpudding idag.

2. Sy klart några väskor.

3. Sköta våra 3 hästar själv, med mockning, ridning, omvårdnad och allt vad det kräver.

4. Skjutsa Julia och Kompis Emma till nån bröllopsfest där de ska hjälpa till i köket.

5. Hoppas kunna spendera en liten stund med min älskade vän Malin.

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Julia var 5 och Johanna 13, levde för dom, älskade att vara mamma till 2 flickor, samtidigt jobbade jag som textil-lärar-assistent på ett mellanstadium här Karlskoga.
Under den tiden skaffade vi också vår första häst, det bästa vi gjort.

Ställen du bott på

Tråkiga jag har bara bott i Karlskoga, men som ung spenderade jag långa perioder utomlands, Italien, Cypern, men jag hade ju aldrig min adress där så det räknas väl inte.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Starta ett stall för trasiga hästar, låta handikappade barn komma dit och spendera så mycket tid dom vill med hästarna. Det ligger mig varmt om hjärtat, särskilt med tanke på att jag känner en liten tjej med autism och utvecklingstörning som funkar otroligt bra med hästarna.

2. Jag är inte särskilt materiell men skulle köpa ett bättre hästsläp och en bil med drag på.

3. Jag älskar mitt hus men skulle försöka hitta nåt bättre med tanke på att vår hyresvärd och hans väninna som lever på artonhundratalet gör vårt liv lite surt då och då.

4. Det här säkert inte så bra att skriva, men ska jag va ärlig så skulle jag be min hyresvärd fara och flyga, sen skulle jag låta betäcka Lussan och nån annastans än här försöka bedriva min dröm

5. Åka till Hööks (ridsportbutik) med ungarna och shoppa loss, både saker till hästarna och massor av bra häst/stallkläder. Jag skickar utmaningen vidare till:


http://fasteratta.blogspot.com/

http://kattenloveochalvin.blogspot.com/

http://maloppas.tradgardsblogg.se/

http://frokenkattfot.blogspot.com/

3 Comments:

Blogger hea said...

Tänk att vi ska oxå äta kålpudding idag!
Och det vore väl väldigt skönt att be en sån hyresvärd fara & flyga!

7:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hejsan!

Väntar med spänning på posten =o)

Tusen tack på förhand!!

Kram // M

3:43 AM  
Blogger Cam said...

Hihi..klart jag antar din utmaning=)..men inte idag, får bli en dag med mera tid..för nu är det snart dax att lägga sig! Cam

11:40 AM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next