Tuesday, September 30, 2008

Nu ska jag faktiskt gnälla....!!!!
....och det brukar jag inte göra, det är inte de här sötnosarna jag ska gnälla på utan akutmottagningen här i vår stad.
Tjejerna på bilden är mina föräldrars äldsta och yngsta barnbarn, min äldsta dotter Johanna 23, min yngsta brors yngsta dotter Thea 2, däremellan finns det 6 tjejer till och en grabb, alltså 9 barnbarn sammanlagt. (Rörigt?)
Men det jag skulle berätta om var den här helgen när Thea skulle bo hos mamma och hennes man när Theas föräldrar skulle på båtresa. Thea blev jättesjuk på söndagen med hög feber, kräkningar och hög sänka. Mamma och hennes man beger sig naturligtvis till akuten, och där blir de så otrevligt bemötta så det går knappt att beskriva. De blir upplysta om att akuten inte tar emot barn...!!! Och det har de inte gjort på 4 år....!!!! De blir inte upplysta om detta på ett trevligt sätt.......!!! Usch, jag blir så jävla förbannad när jag tänker på det, det gjorde så ont i mig att se mamma så ledsen och förvirrad, sköterskan hade betett sig så illa och frågat efter barnets sista siffror i personnumret, och varit otrevlig för att mamma inte kunde det. Men herregud...!!! Tre egna barn och nio barnbarn, hur i helskotta ska man komma ihåg det. De fick även pikar för att de inte hade någon plastbricka med sig. Kommentarer som "Ja, då får vi väl hoppas att dom hittar henne....) Jag fattar inte hur vissa människor hamnar inom vården...???? Ofattbart!
Thea fick bättre hjälp sen naturligtvis, de fick åka till Örebro och nu är hon på bättringsvägen....

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja vad ska man säga..!kan nog bara hålla med. Thea är i alla fall på bättringsväg,ska tillbaka till barnmot.och träffa en bland världens bästa barnläkare Gunnar Dalèn.Och du Yvonne man får faktiskt gnälla..lite..ibland. Kramiz Åsa Theas mamma PS.du är världens goaste faster

6:21 AM  
Blogger Åsas Kammare said...

Ja, inom sjukvården träffar man alltför ofta människor som inte hör hemma där. Fattar inte att de inte söker andra jobb istället. Även om det är nedskärningar så kan man ju alltid bemöta människor på ett vettigt sätt.
Nu när snuttan helt plötsligt uppnått den höga åldern av 6 år - så ramlar hon lite mellan stolarna och kan inte längre gå till närmsta vårdcentral utan måste åka till lasarettet... så var det sist iallafall, de visste först inte var hon skulle kunna få komma...?

Skönt för Thea att hon är bättre och ska få träffa Gunnar, han är ju jättegullig!

Du, jag håller just nu på att pyssla/sy lite med några små tyg-lappar jag fått av dig... :)
Prova att sy dig en Tilda-hatt, de är jättefina!

Vi måste höras snart! Kram

6:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja fy f-n på ren svenska kan man säga när man hör sånt här.
Ända sen min son blev svårt sjuk och vi hade med det sjukhuset att göra så har jag tyckt att de kan slå igen det. Det är många som inte borde få jobba inom vården. Är det meningen att man ska behöva gråta när man lämnar sjukhuset för att man blivit kränkt och så illa behandlad, är det sjukvård det, ja sjukt är det om inte annat!
Ja du skulle bara veta vad vi behövt genomlida med det sjukhuset, när han "tillhörde" det, och jag är så glad att vi slipper dom nu.

Så skönt att Thea är på bättringsvägen! Så söta tjejer på bilden...

Önskar er allt gott!
Trevlig helg
Kramis

5:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Anmäl till patientombudet! Så får det inte gå till. Men de kan inte ändra sig om de inte får tillsägelser från nämnden. Så mitt råd ANMÄL

2:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja anmäl! Jag har pratat med de där och fick till slut hjälp. Men då var jag så dålig redan.... Men man ska ha jävlare namma när man ska till sjukvården. Men jag vill gärna berömma min goa och snälla barnmorska Helena på Brickegårdens Vårdcentral. Någon goare finns ej. Är helt underbar människa. Rätt människa på rätt plats. Älskar sitt jobb!
Men nu till det jag ville. Jag har fått låna bilder utav dig på fin fina tomtar. Skulle jag få göra det igen? Kan du skicka över några på min mail? Jag ska göra tändsticksaskar snart är det ju jul! Ska vi försöka få ihop en julmarknad i år på klubben? Du känner ju många som pysslar. 10% på intäkterna kan väl gå in i klubbens konto.... Vad tycker du?
Men jag skulle bli jätte glad om du hade möjlighet att skicka över lite tomte bilder till mig! Ett stort tack på förhand!

Må gott och trevlig helg! Var och tittade på Anna Björkman träning i dag. Usch vad man blir ridsugen igen och ha egen liten underbar kuse. En arab till lilla jag.. Men men tiden har sin gilla gång.....

11:47 AM  
Blogger Cam said...

Men fyy vad ledsen man blir när man hör sånt! Folk som jobbar med människor borde bemöta andra proffsigt. Men jag är inte förvånad! Kram C

1:34 PM  
Blogger hea said...

Jag tycker att du har all rätt att gnälla! Ingen ska behöva bli bemött på det viset!!!
Har själv blivit bemött på ett uselt vis ett antal ggr... Jag är dessutom sjuksköterska och har sett alldeles för mycket skit i vården! Är nu så less, att jag tänker ägna resten av mitt liv åt annat! Kan inte stå för det arbetssätt som sjukvården bedrivs i idag!!!

9:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

En del är verkligen malplacerade, stackars din mamma, har själv flera barnbarn och man är så himla rädd att det ska hända dem nåt. Att det ska kosta på så för vissa att visa lite vänlighet....

12:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Smyger in för att önska en trevlig helg!
Så mysigt det låter med julmarknader och allt pyssel som ska till, önskar att man kunde vara med!

Sköt om dej och må så gott!!

Kramis

7:02 AM  
Blogger Sussie said...

Ja man undrar ibland vart världen är på väg, hur kan man vara otrevlig mot människor som behöver hjälp. Det är inte utan att man ilsknar till.
Ha en fin kväll, kram.

10:05 AM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next