Saturday, September 20, 2008


Här kommer lite närmare bild på väskorna

Som vanligt är ju min kamera som den är, och när man ber dottern om hjälp så ska ju hon precis göra nåt annat, så ni får hålla till godo med dessa suddiga halvdåliga bilder.
Den här väskan är sydd i 2 tyger från IKEA, ett yttertyg och ett annat foder.

Långa axelremmar så man kan bära den på axeln.

En likadan modell men med vitt foder, men man kan hänga den över axeln

Den här är helt underbar, långa axelband, vitt foder, lyser upp var man går,
Fräck men stilren.


Yngsta dotterns favorit, samma som den innan men i rött, hon åker till Frankrike och ville ha med den dit, det är ju smickrande för en riktig lantis-mamma som inte har koll på sånt



Det är klart den får följa med till Frankrike


En lite mindre modell med lite längre och tunnare axelband



Min favorit, ganska rymlig modell i tyget "Barnslig" från IKEA,

den här är jätterolig att t ex ha med till systembolaget och expediten frågar "Påse?"

Nej, jag har, svarar man lite kaxigt och sliter upp en skön påse med en rosa flodhäst eller prickig orm på, och så slipper man dessa fula systemkassar......


Nu använder vi ju dom till annat än att frakta hem alkohol från systemet, men just den biten är ganska kul.

Sist jag var där och handlade med min mamma (som är ganska spontan) så hade jag med mig flera stycken, (vi handlade till en fest) och medans vi står där och packar i de här roliga påsarna så utbrister mamma spontant "Gud vad kul det är att gå på bolaget!!!!!!"

Många konstiga blickar fick vi........... but who cares...vi har i alla fall roligast påsar...


Det här är en av de mindre modellerna, jättebra till mycket

Fodrad insida naturligtvis.

7 Comments:

Blogger Katarina Nimrodsson said...

Oj så fina väskar du har gjort Har tänkt länge att jag skulle sy mig en väska till min stickning men har inte kommit så långt ännu

Tack för en trevlig stund på din sida med mycket fina saker som du gjort
Katarina

10:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åh som vanligt en massa fina saker! Man blir helt sjuk här inne på din blogg!
Förstår att din dotter vill ha med den väskan till Frankrike, jättefin!
Men finast var nog "bolagsväskan". Inte alla som har så fina väskor att ställa sina flaskor i!

Jag gör uppehåll från min blogg ett tag, pga sjuk son, men jag tittar in här ibland och kollar läget. Jag skriver nog lite i min skrivhörna också...

Sköt om dej!!

Kram Maria

9:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Go kväll!
Jovisst väskorna gjorde sig bättre på närmare håll!
Helst såld på bolagsväskan blev jag ju! Men den sista var fin också.

Ha de bra!

//Cissi
Jag ropar in fin fina saker på tradera jag! Filippa K fin byxor för hela 80 kr. Nu hoppas jag de passar... Sedan har jag ropat in två par gardiner för liten peng!!!

Nä nu ska jag tvätta håret på Izabelle!!!!

11:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej vännen!

Smyger in för att önska en trevlig helg!!
Hoppas att allt är väl med er

Kram

10:35 PM  
Blogger ANKAN said...

Hej!

Oj här fanns det mycket fint. Speciellt gillar jag väskan med gröna "pluppar" på. Är det stora krusbär...??? Lite svårt att se, men jättefin är detn. Vad duktig du är!

Ha en fortsatt fin kväll!

Kram ANKAN

12:05 PM  
Blogger Sussie said...

Ja jag är störtförtjust i djurväskorna och jag kan förstå att systembesöken blir lite skojjigare :) Nu har jag en IKEAtripp inplanerad och jag ska se om jag hittar tyget, vad jag ska göra med det vet jag inte än men jag blir ju glad bara av att se på det. Dina söta små dockor älskar jag, de är så personliga och ser så levande ut. Kul att se en bild på dig förresten :) Ha en riktigt fin dag, kramar.

5:36 AM  
Blogger Trollmor said...

Vilka härliga väskor!
Förstår att ni blir glada över att knalla omkring med en sådan över axeln :-)
Kram Trollmor

2:44 AM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next