Friday, February 08, 2013

Theos dopklänning är färdig så när som på rosetten!
 Bilder på den kommer senare!
Här kommer lite annat som jag pysslat med på sista tiden, mycket stickat till Theo blir det och det är så hiiimla kul


Här en jätte-lättstickad mössa i ett garn från garnstudio.
(kommer inte ihåg vad garnet heter) 
Tog en eftermiddag att sticka, kul tycker jag när det går fort.


En underbar liten väst i Drops Baby Merino från Garnstudio


Ett par byxor i Drops Alpaca. Storlek 6-9 månader (?) 
Jättestora blev dom, ändå använde jag bara 2 nystan och det skulle ha gått åt 3.....hm...jaja han växer väl i dom, hellre för stort än för litet!


Och sist men inte minst en overall i Drops Eskimo!


Storleken var perfekt och han är såååå fin i den!

8 Comments:

Anonymous Eva S said...

Så fin han är och så fina saker du stickat till honom. Kan du tipsa om vad du har använt för mönster till mössan?
Tråkigt att "din" garnaffär stängt.
Då o då har jag ärende till Kristinehamn. Ibland passar jag då på att besöka GunZans Garn. Hon har en hel del. Halv nöjet med att köpa garn är ju att få klappa och känna!

8:50 AM  
Blogger yvonne said...

Här är mönstret till mössan Eva
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=9&lang=se
Jag visste inte att det fanns en garnaffär i Kristinehamn! Nu blev jag jätteglad! Den kommer att få besök nästa vecka!

8:59 AM  
Blogger yvonne said...

Vet inte om länken fungerade, provar igen
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=9&lang=se

9:03 AM  
Blogger yvonne said...

Mina länkar till beskrivningen verkar inte funka, men gå in på garnstudio.se, sök på baby, merino extra fine, mössa, så ska du hitta den

9:37 AM  
Anonymous Eva S said...

Ok; Har hittat den.

1:27 PM  
Blogger Annika said...

Underbar liten kille! Tur att han har dig, så han slipper frysa. ;-) Jättefina saker!

9:17 AM  
Anonymous Ulricha said...

Vad söta små kläder! Och vilken stilig och gullig modell. Han passar jättefint i sina nystickade plagg!

2:27 AM  
Anonymous Eva S said...

Västen! Är det också ett mönster från dropps?

Hittade du garnaffären i Kristinehamn?

11:25 AM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next