Friday, January 18, 2013

Theos dopklänning

Har beställt ett mönster till dopklänning från stoff och stil, sytt upp den i lakansväv för att se att storleken stämmer, beskrivningen var dålig men jag fick ihop det till slut.


 Tror att den blir riktigt fin med rätt tyg och rätt detaljer


Bilden visar mest mitt stökiga syrum.....


Här en liten dekorationssöm som vi kanske använder på den färdiga klänningen.


Dopet är om en månad och klänningen passar nästan perfekt nu och han hinner ju växa en del på en månad så vad gör jag......?????
Nöjd är jag i alla fall


5 Comments:

Blogger Tina said...

Fin dopklänning!
Stökiga syrum=kreativa inneboende... ;-)
... så tänker jag och skyfflar det som är i vägen åt sidan.

2:04 AM  
Blogger Hedvig said...

det blir nog jättefint! :)

12:28 PM  
Anonymous Eva S said...

Det blir riktigt fint!

3:55 AM  
Anonymous Eva S said...

Snart är det min tur att få gå på dop! Fjärde barnbarnet! Ren och skär lycka.

9:03 AM  
Anonymous Karin said...

Jag sitter med samma dåliga mönster och förstår inte punkt 2, ska man sy ihop axelsömmen tyg mot tyg och foder mot foder? och figur 1 förstår jag inte, föreställer den foder och bakstycke? Om du har lite tips att ge hade det varit väldigt uppskattat! :-)

8:17 AM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next