Saturday, April 26, 2008

Så här blev servettringarna!
Fina va?

5 Comments:

Blogger Towe said...

This comment has been removed by a blog administrator.

12:22 AM  
Blogger Towe said...

Hej!
Jag hoppas att allt är bra med dig, Krilla, Julia, Johanna, hästarna och katterna!!
MIn ängel bor i hallen och hälsar alla som kommer välkomna och Ebba bor i vardagsrums förnstret som hon för det mesta delar med Melin (han ligger och solar där).
Stora kramar Towe

12:28 AM  
Blogger yvonne said...

Hej Towe!!
Kul att höra från dig, long time no see, allt är bara bra med oss allihop, förutom att Surprise är inne i en rymningsperiod igen...!!
Du/ni kan väl titta förbi om ni är i Karlskoga nånting, ni är varmt välkomna!!!

2:51 AM  
Blogger Towe said...

Hej!
En liten fråga till dig bara som har sålt 2 hästar.
Ska till att sälja Dun men tycker att det är så himla svårt.
Det är ju ens familjemedlem men vad sjutton gör man när man inte alls vill samma saker längre?Samtidigt så har man ju världens kontrollbehov vad gäller att hon ska få det bra etc. //Towe

5:38 AM  
Blogger yvonne said...

Hej Vännen! Ja du det är inget lätt beslut och jag står ju inför det nu för tredje gången, Surprise är alldeles för liten för Julia, men hon kämpar på och rider ändå, fullt medveten om att det är sista sommaren, och några så sammansvetsade som dom två har jag aldrig sett, men verkligheten kommer ju ifatt, vi provade nyligen med en liten medryttare från Botorp som så småningom skulle ta över honom på foder, men det blev fel och fick mig att förstå att ponnysar ska inte lämnas ut på foder till flickor som vill ha söta snälla ponnysar, Surprise är inte söt och snäll under alla förutsättningar, ja du vet.....Så vad vi har bestämt med Surprise är att sätta ut annons under sommar, ta god tid på oss, sätta priset ganska högt, för att få seriösa spekulanter, sen är priset förhandlingsbart om vi hittar rätt människor, och hur gör man det, man går på magkänslan, mer kan man inte göra.
Simon har det kanonbra, han var ju hos dom på foder i ett år och jag valde dom med hjärtat, inte utifrån kunskap, Simon var så ung så det var väldigt viktigt med hjärta för mig då, det har gått jättebra för Simon, när jag var och hälsade på honom medans han fortfarande var "min" var det lite jobbigt, men när de hade köpt honom och tränade för en duktig tränare i Karlstad kände jag att han inte var min längre, och det kändes bra. De har gjort ett kanonjobb med honom och han kan inte vara lyckligare än han är.
Make up däremot kan jag känna av ibland i ett down-moment, den unga tjej som köpte honom blev ju gravid här för ett tag sen och han hamnade tydligen på Kristinehamns ridskola, tillfälligt hoppas jag, men jag vet inte, har inte pratat med henne på ett tag, men en ridskola är väl inte drömmen direkt, å andra sidan vet man ju inte hur ridskolehästar mår. De kanske har det riktigt bra, jag har inte orkat åka dit och titta, då vill jag nog ha tillbaka honom.
Jag vet att man har världens kontrollbehov men rätt vad det är så dyker rätt människa upp, så är det bara, ha is i magen, lägg priset högt för att få seriösa spekulanter, sen lyssnar du på hjärtat......det blir en tuff period, men det blir bättre sen, man går vidare......jag lovar.
Ett alternativ är ju foder först som jag gjorde med Simon. Make up såldes direkt. Svårt att råda.
Dun är ju en underbar dam så om du tar dig tid så kommer du att hitta den perfekta köparen. Lycka till, hör gärna av dig på telefon eller e-mail, man kan behöva lite stöttning under såna här perioder....I'll be here....

6:20 PM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next