Monday, May 28, 2007


Ängel av tegelsten, ståltråd, trolldeg och lite pärlor.
Jag måste berätta nåt dråpligt som hände imorse när jag skjutsade yngsta dottern till skolan, jag kör som en biltjuv har jag fått höra några gånger och förr eller senare åker man ju dit, det är bara så, det gjorde jag imorse, dyrt blev det, men det värsta var att jag körde henne till skolan i morgonrock.......!!! Polisen som skulle skriva ut böteslappen satt i sin buss och vinkade att jag skulle komma dit, men jag satt bara där, kunde ju inte gå ut i morgonrock....!!! Till slut kom han fram till bilen, lagom irriterad, och undrade vad jag höll på med........när han förstod varför jag inte kommit ut tror jag han blev mer generad än vad jag var.......
Jag behöver väl inte berätta hur pinsamt min 13-åriga dotter tycker det är att mamma får fortkörningsböter iklädd morgonrock........!!!
Men man får se det från den ljusa sidan, jag och några till (säkert även polisen) har fått oss ett riktigt gott skratt idag.......
Det bjuder jag på.......

1 Comments:

Blogger Dorte said...

Tak for historien - herligt at kunne sidde her foran computeren og trække på smilebåndet !
Du er sikkert blevet dagens samtale-emne på politistationen.

Sød engel iøvrigt !

Kh Dorte

10:40 AM  

Post a Comment

<< Home

Svenska Stickringen
Join | List | Previous | Next | Random | Previous 5 | Next 5 | Skip Previous | Skip Next